استفاده از جاکلیدی قاب عکس دار در کره شمالی ممنوع اعلام شد

جاکلیدی اکسسوری، تزئینی است که به صورت آویز روی زنجیر، دستبند، حلقه کلید و غیره ساخته می شود. معمولاً برای اهداف تزئینی و تبلیغاتی استفاده می شود.

جاکلیدی قاب عکس دار با افزایش اندازه و جرم دسته به کاهش احتمال گم شدن کلیدها کمک می کند. جاکلیدی همچنین می تواند یک عملکرد مفید اضافی را انجام دهد، به عنوان مثال، می تواند یک چراغ قوه کوچک، یک کنترل از راه دور برای ماشین، یک بطری بازکن، یک جعبه پودر و غیره باشد. جاکلیدی یک سوغات یا هدیه معمولی است.

تاریخچه حلقه های کلید به دوران باستان باز می گردد، مشخص است که در قرن 18 و تا نیمه دوم قرن 19 بسیار شیک بودند. دندی ها آنها را روی زنجیر ساعت می پوشیدند.

هر شیک پوشی که به خود احترام می گذاشت، بیش از ده طلسم از مواد مختلف، عمدتاً طلا، بر روی زنجیر خود داشت. این طلسم ها اغلب شکل عجیبی داشتند و با پیچیدگی زیادی با مواد مختلف تزئین می شدند: عاج، سنگ های قیمتی، مینا. در میان اشراف شیک پوش، قوانین خاص خود را برای ترکیب حلقه کلید و پوشیدن آنها ایجاد کردند.

جاکلیدی

جذابیت های آن جنتلمن شیک پوش کمی زنگ زد و توجه خانم های اطراف را به آنها جلب کرد. اما در اواسط قرن نوزدهم ، تعداد حلقه های کلید روی یک زنجیر به 2-3 کاهش یافت و آنها بیشتر به عنوان سوغاتی یادگاری تلقی شدند ، به عنوان مثال ، یک زنجیر کلید به عنوان یادگاری از یک زن محبوب.

به تدریج، حلقه های کلید به عنوان تزئینات به طور کامل پوشیده نشدند. در قرن بیستم، آنها تقریباً برای یک هدف سودمند – به عنوان آویز برای یک دسته کلید – مورد استفاده قرار گرفتند.

اما حتی در این ظرفیت، جاکلیدی همچنان در بین طراحان محبوب باقی ماند – حلقه کلید-آلیت، حلقه کلید-سوغاتی ظاهر شد. طراحان با ترکیب جاکلیدی با آیتم‌های کاربردی مختلف، حلقه‌های کلید سوت، جاکلیدی چراغ قوه، حلقه کلید رولتی و تعداد زیادی کلید بازکن ساخته‌اند. در آغاز قرن بیست و یکم، نوع جدیدی از جا کلیدی ظاهر شد – درایوهای فلش، و استفاده از جا کلیدی به عنوان تزئینات تلفن همراه رایج شد.