استفاده از چراغ مطالعه گیره ای موجب از دست دادن بینایی می شود

خواندن یک فعالیت مهم در زندگی است و اگر اشتباه انجام شود در درازمدت برای چشم ها مضر است پس بهتر است از چراغ مطالعه گیره ای استفاده نماید.

ما البته در مورد نوع نوری که فرد برای مطالعه در هر زمانی از روز استفاده می کند صحبت می کنیم.

در حالی که هر نور روشن برای مطالعه خوب است، مشخصات خاصی وجود دارد که تجربه خواندن شما را افزایش می دهد.

در اینجا جنبه‌های مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفت، از فاصله چراغ تا موقعیت مطالعه، تعداد لومن برای خواندن ایده‌آل، حتی انواع مختلف وسایل روشنایی که برای خوانندگان عالی هستند.

هر خواننده ای یکسان نیست بنابراین، هیچ راه حلی برای همه در این مورد وجود ندارد شما باید بدانید که کدام نوع چراغ و وسایل به شما کمک می کند تا بهترین تجربه را داشته باشید.

مصرف کنندگان معمولاً وات یک لامپ را در نظر می گیرند تا سطح روشنایی آن را درک کنند، این معمولاً اشتباه است وات نشان دهنده مصرف انرژی یک لامپ است، در حالی که تعداد لومن نشان دهنده سطح روشنایی است.

تمام لامپ هایی که ما خریداری می کنیم تعداد لومن آنها روی آنها مشخص شده است.

یک لامپ 75 وات که کاملاً استاندارد است دارای تعداد لومن 1100 خواهد بود در حالی که لامپ 40 وات که کمتر از حد معمول است دارای تعداد لومن 470 خواهد بود.

اگر می خواهید یک چراغ روی میز خود داشته باشید خواندن و نوشتن روزانه، یک لامپ 470 لومن باید کامل باشد.

اما، اگر به دنبال نوری هستید که اطمینان حاصل کند که بتوانید ساعت‌های طولانی در هر قسمت از اتاق و بدون هیچ استرسی به چشمانتان مطالعه کنید، یک لامپ 800+ لومن ضروری است.

بسیاری از افراد هستند که مطالعه را جزئی از فعالیت های روزانه خود نمی دانند بلکه ممکن است شب ها قبل از خواب چند صفحه بخوانند.

در چنین حالتی، روشنایی 250 لومن باید بیش از اندازه کافی باشد اگر می خواهید یک لامپ معمولی با لومن بالا برای مطالعه در شب نصب کنید، به دلیل روشنایی بیش از حدش می تواند از خوابیدن شما جلوگیری کند.