بررسی مشخصات بادکنک تبلیغاتی برای اکتشاف اجسام

این مقاله به بررسی مشخصات بادکنک تبلیغاتی برای اکتشاف اجسام با شرایط جوی مختلف می پردازد.

سه نوع بالون، یعنی بدون فشار، فوق فشار و بیش از حد تحت فشار، با چهار شکل مختلف، یعنی کروی، اریب، پرولات و کشتی هوایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

ابتدا توسعه یک ابزار شبیه‌سازی شرح داده می‌شود که برای تجزیه و تحلیل رفتار بالون‌ها برای مأموریت‌های اکتشافی مختلف استفاده شد.

سپس، نرم‌افزار توسعه‌یافته با مقایسه خروجی آن با داده‌های ثبت شده از مجموعه‌ای از پروازها در مرکز فضایی اسرانژ تأیید شد.

بر اساس نتایج شبیه سازی، توصیه هایی برای انواع و اشکال مختلف بادکنک تبلیغاتی هلیومی برای عملیات در مریخ، زهره و تیتان ارائه شده است.

بادکنک

وسایل نقلیه هوایی شناور  نامزدهای بالقوه ای برای ماموریت های فضایی آینده هستند، زیرا این وسایل نقلیه می توانند پوشش جغرافیایی گسترده و در ارتفاع کم را در مقیاس های زمانی چند ماهه با حداقل توان و با هزینه کم در سیارات و قمرهایی با جو قابل توجه ارائه دهند.

جزئیات سایر وسایل نقلیه هوایی که برای اجسام مختلف جوی پیشنهاد شده اند را می توان یافت.

در سال 1986، مأموریت وگا بادکنک بزرگ کشدار را در جو زهره مستقر کرد تا امکان‌سنجی فنی استفاده از بالن در سیارات دیگر برای مشاهدات علمی را نشان دهد.

از آن زمان، تعدادی از مطالعات شاخص توسط ناسا و ESA انجام شده است که استفاده از وسایل نقلیه هوایی را برای اکتشافات جوی پیشنهاد می کند.

در سال 2009، مطالعه ماموریت پرچمدار زهره (VFS) توسط ناسا استفاده از دو بالن پر از هلیوم و فشار فوق العاده (SP) را برای یک ماموریت 30 روزه در ارتفاع 55 کیلومتری برای مطالعه ابرها و جو زهره پیشنهاد کرد.

در همان سال، ESA مأموریتی به نام کاوشگر ناهید اروپایی (EVE)  را پیشنهاد کرد که یک بادکنک تبلیغاتی تبریز را به عنوان پلت فرم اولیه برای اکتشافات زهره در نظر گرفت.

ماموریت دیگری که در حال حاضر در مرحله برنامه ریزی است، Venera-D است که شامل سه عنصر، یعنی مدارگرد، فرودگر و یک بالون است.

  • منابع:
    1. Balloon Design for Mars, Venus, and Titan Atmospheres
  • تبلیغات: 
    1. با استفاده از روش بسیار جالب می توانید کارت پایان خدمت خود را تعویض کنید
    2. خرید مستقیم بالنگ خشک جهرم
    3. میوه های خشک چه فوایدی دارند؟
    4. مردی با کفش های خود برای همسرش خانه ساخت.