تقریباً به طور انحصاری از رنگهای طبیعی استفاده می کرد

تا سال 1857 صنعت رنگ جدول خیابان تقریباً به طور انحصاری از رنگهای طبیعی استفاده می کرد.

با این حال، تا سال 1900 نزدیک به 90 درصد رنگ‌های صنعتی مصنوعی بودند.

عوامل متعددی در کاهش تجاری رنگ های طبیعی نقش داشته اند.

در سال 1850، انقلاب صنعتی در اروپا منجر به رشد صنعت نساجی شد که باعث افزایش تقاضا برای رنگ‌های در دسترس، ارزان و به راحتی قابل استفاده شد و محدودیت‌های اقتصادی مهم رنگ صنعتی طبیعی را آشکار کرد.

از آنجایی که بیشتر رنگ ضد زنگ پروکسی از منابع دور وارد می شدند، تاخیر در حمل و نقل احتمالاً تولید مواد رنگی را کند می کند.

کیفیت رنگ تحت تأثیر هوی و هوس طبیعت و مهارت های سازنده رنگ قرار گرفت.

علاوه بر این، فرآیندهای ناکارآمد اغلب برای نتایج بهینه مورد نیاز بودند به عنوان مثال، رنگرزی قرمز بوقلمون می‌تواند شامل بیش از 20 مرحله برای تولید رنگ روشن و سریع مورد نظر باشد.

پیشرفت در شیمی آلی، چه از نظر عملی و چه نظری با مطالعات بسیاری از ترکیبات جدید موجود در قطران زغال سنگ، باعث افزایش علاقه به یافتن راه هایی برای استفاده از این محصول جانبی تولید کک شد.

صنعت رنگ اپوکسی اصفهان نقش عمده ای در توسعه شیمی آلی ساختاری ایفا کرد که به نوبه خود یک پایه علمی سالم برای صنعت رنگ ایجاد کرد.

در سال 1856 اولین رنگ مصنوعی موفق تجاری، ارغوانی، توسط شیمیدان بریتانیایی ویلیام اچ. پرکین که اهمیت تجاری آن را تشخیص داد و به سرعت مورد بهره برداری قرار داد به طور ناگهانی کشف شد.

معرفی رنگ ارغوانی در سال 1857 باعث کاهش تسلط رنگ های طبیعی در بازارهای جهانی شد.

Mauve عمر تجاری کوتاهی داشت حدود هفت سال، اما موفقیت آن فعالیت‌هایی را تسریع کرد که به سرعت منجر به کشف رنگ‌های بهتر شد.

امروزه تنها یک رنگ طبیعی به نام چوب چوب به صورت تجاری تا حد کمی، برای رنگ آمیزی ابریشم، چرم و نایلون سیاه استفاده می شود.

  • منابع:
    1. dye, substance used to impart colour

 

  • تبلیغات: 
    1. ماهی سالمون که از اقیانوس تا ایران شنا می کنند!
    2. بدترین اتفاقی که در لحظه تماشای فوتبال می افتد!!!
    3. مشاهده عقربی که پرواز کرد!
    4. نبات می تواند رنگ خون را تغییر دهد