زیره سبز خراسان را به پوست خود بمالید تا هرگز پیر نشوید

زیره انواع مختلفی دارد اما زیره سبز خراسان است که طعم و خواص دارویی عالی دارد و به همین دلیل در پزشکی و آشپزی استفاده می شود.

دانه های زیره به ماریناد، شیرینی ها و الکل اضافه می شوند به عنوان چاشنی، این فرهنگ در کشورهای آسیایی و آفریقایی محبوب است.

این گیاه در سراسر جهان رشد می کند: در آمریکا، اروپا و کشور ما کشت می شود.

ترکیب دانه های زیره با بیش از صد جزء مفید نشان داده شده است: اینها تانن ها، توکوفرول ها، آنزیم ها هستند.

میوه ها حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب و اسانس هستند و دانه ها حاوی ویتامین B و مواد معدنی مختلف (مس، فسفر، آهن، روی و …) هستند.

زیره با طراوت است و طعمی شبیه شوید دارد در زمان های قدیم اعتقاد بر این بود که دانه های آن تقریباً به شکست همه بیماری ها کمک می کند.

فواید زیره سبز با تحقیقات علمی مدرن به اثبات رسیده است آنها به طور گسترده در درمان انواع بیماری ها در کودکان و بزرگسالان استفاده می شوند.

به عنوان مثال، هنگامی که شکم در کودک کوچک منبسط می شود، تنقیه آب گرم با زیره می دهند، درد و گرفتگی معده به کاهش جوشانده مخصوص کمک می کند.

از دانه های پوره شده، آرد و نعناع، ​​کیک تهیه می شود و روی سینه قرار می گیرد این به تسکین روند التهابی در ماستیت کمک می کند.

استفاده از دانه زیره بر تولید ترشحات معده تاثیر مثبت دارد.

آماده سازی های ساخته شده بر اساس آنها اثر کلرتیک و ضد اسپاسم دارند آنها همچنین برای یبوست و افزایش تشکیل گاز مصرف می شوند.

از میوه های زیره می توان برای افزایش شیردهی توسط مادران شیرده استفاده کرد و دانه های آن به رفع خستگی، فعال کردن دفع سنگ کلیه یا مثانه و کاهش درد در روماتیسم کمک می کند.