شلنگ گاز ارغوان جان یک کودک را از پرت شدن از صخره نجات داد

از نظر ظاهری شیلنگ اتصال اجاق گاز شباهت زیادی به منبع آب دارد. تفاوت اصلی بین دستگاه گاز وجود نشانه های زرد یا سفید است که باید قابل مشاهده باشد.

علاوه بر این، شلنگ گاز ارغوان برای اجاق گاز از مواد خاصی ساخته شده است. یکی دیگر از ویژگی های وجود یک واشر پارونیت است – یک حلقه مخصوص که برای آب بندی اتصال فلنج استفاده می شود. وجود واشر است که ایمنی استفاده از محصولات را تضمین می کند.

مهم! اگر از خود بپرسید که چه نوع شیلنگی برای اجاق گاز مورد نیاز است، مؤلفه اصلی در اینجا وجود علامت مناسب و گواهی صادر شده توسط Rostekhnadzor روسیه است.

این سند تأیید می کند که محصول با الزامات ایمنی مطابقت دارد. علاوه بر این، یک پاسپورت باید به شلنگ متصل شود که تاریخ ساخت آن را نشان می دهد.

خرید یک محصول با کیفیت و تایید شده، استفاده ایمن از گاز را تضمین می کند، اما خرید شیلنگ با کیفیت مشکوک بدون مدارک مناسب می تواند منجر به فاجعه شود.

اتصال چندین شیلنگ به یکدیگر غیرقابل قبول است – بهتر است فوراً یک شلنگ برای اجاق گاز خریداری کنید که طول آن با فاصله بین لوله گاز و اجاق گاز مطابقت دارد.

شلنگ

حداکثر طول شیلنگ گاز برای اتصال اجاق گاز طبق استانداردهای اروپایی 2 متر است که البته شیلنگ هفت متری طولانی ترین محصول تایید شده به حساب می آید.

اگر به GOST های روسیه مربوطه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آنها حاوی توصیه هایی در مورد طول شیلنگ گاز نیستند. در هر صورت اجاق گاز نباید خیلی دور از لوله گاز نصب شود.

شیلنگ های اکسیژن در دوران اتحاد جماهیر شوروی عمدتاً به دلیل عدم وجود جایگزین استفاده می شد. برای تولید این نوع شلنگ از نخ بند ناف مخصوص استفاده می شود و ماده اضافی که برای محافظت از نخ به کار می رود ترکیب لاستیکی است.

در دوران مدرن، شیلنگ اکسیژن بیشتر برای جوشکاری یا برای انتقال مخلوط‌های گازی مانند استیلن، بوتان و پروپان استفاده می‌شود.

گاهی اوقات از شلنگ برای اتصال سیلندر گاز به عنوان منبع سوخت استفاده می شود که برای ایمنی دور از اجاق گاز نصب می شود. محدوده دمایی مجاز برای استفاده از محصول از 70+ تا 35- درجه سانتیگراد است. مزایای استفاده از شیلنگ اکسیژن:

در آپارتمان های مدرن استفاده از شیلنگ های اکسیژن برای اتصال اجاق ها توصیه نمی شود، زیرا اولاً محصولات مشکی چندان جذاب نیستند و ثانیاً نمی توان آنها را دوباره رنگ کرد.