طلاعات مرتبطی در مورد پتانسیل آب سیب برای تأثیر در پیشگیری از سرطان

استرس اکسیداتیو دفاع آنتی اکسیدانی بدن را مختل می کند که ممکن است از طریق آسیب DNA، بی ثباتی ژنوم و تکثیر سلولی مستعد ابتلا  سالاد کلم و انار و هویج به سرطان باشد.

در این راستا، مطالعاتی که تأثیر مصرف آب سیب را بر روی نشانگرهای استرس اکسیداتیو بررسی کردند، حتی اگر برای منافع محافظتی قلبی باشند، ممکن است اطلاعات مرتبطی در مورد پتانسیل آب سیب برای تأثیر در پیشگیری از سرطان ارائه دهند.

همانطور که قبلاً اشاره شد، شواهد حاصل از مطالعات موجود نشان می‌دهد که مصرف آب سیب می‌تواند آسیب اکسیداتیو به لیپیدها و احتمالاً DNA و پروتئین‌ها را کاهش دهد و این که آب سیب کدر ممکن است اثرات قوی‌تری نسبت به آب سیب شفاف داشته باشد.

به همین ترتیب، التهاب، چاقی و دیس‌بیوز میکروبیومی آب سیب برای اسهال نیز با سرطان مرتبط است، و هر گونه فواید این شرایط در پاسخ به مصرف آب سیب ممکن است نیازمند تحقیقات بیشتر باشد.

در کارآزمایی تصادفی کنترل شده توسط وایت و همکاران، نویسندگان مشاهده کردند که مصرف آب سیب هیچ تاثیری بر فشار خون ندارد.

هدف اولیه این کارآزمایی مقایسه اثرات طرز تهیه ترشی لیته گل کلم حاد مصرف فروکتوز بین سیب کامل در مقابل آب سیب بر سطوح اسید اوریک بود، نشانگری که با متابولیزاسیون فروکتوز توسط کبد افزایش یافته و به عنوان یک عامل خطر برای هیپراوریسمی شناخته شده است.

آنها پاسخ مشابهی را در سطوح اسید اوریک پس از مصرف فروکتوز بدون توجه به منبع در رابطه وابسته به دوز مشاهده کردند.

یافته‌های ثابتی توسط Godycki-Cwirko گزارش شد، پارچه کرپ کش جایی که مشخص شد اسید اوریک یک ساعت پس از مصرف تک دوز 1 لیتر آب سیب شفاف، آب سیب شفاف حاوی پلی‌فنول‌ها و آب سیب کدر افزایش یافته و به اوج خود می‌رسد.

اسید اوریک نیز یک ساعت پس از مصرف 300 میلی لیتر آب سیب تازه همانطور که قبلا توسط Vieira و همکاران گزارش شده بود افزایش یافت.

  • منابع:
    1. A Review of Interventional Trials on Humans
  • تبلیغات: 
    1. نان پرنده جدیدترین دستاورد انسان
    2. حجم نهایی کیک و فیبر چای سبز
    3. از بین رفتن دغدغه کار جوانان در سال 1402
    4. فرمول های تضمینی برای خوشحال بودن در کار