فروش تقلبی آمونیاک در بورس که همه را شاکی کرد

افزایش تقاضا برای منابع انرژی آمونیاک، هم برای سوخت حمل و نقل و هم برای تولید برق تجدیدپذیر، بازار آمونیاک در بورس را به سرعت گسترش داده است شرکت ها و افراد نیاز به حفظ محیطی امن و عاری از عناصر مضر مانند گازهای گلخانه ای موجود در هوا یا نفت ریخته شده در آبراه ها را دیده اند.

با این حال، حتی با وجود تمام کمک های مثبت آمونیاک در بورس، یک چیز همچنان یک چالش باقی می ماند هزینه بالای راه اندازی یک کارخانه. این ممکن است یک مانع بزرگ برای رشد بیشتر این بازار باشد بازار جهانی آمونیاک در بورس به طور کلی بر اساس کاربرد، فناوری یا موقعیت جغرافیایی تقسیم می شود.

به عنوان مثال، هنگام در نظر گرفتن فناوری، بازار را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

غشای تبادل پروتون (PEM)
الکترولیز آب قلیایی (AWE)
الکترولیز اکسید جامد (SOE)
الکترولیز اکسید جامد یا SOEها در تولید سوخت، تجزیه و تحلیل شیمیایی و بازیافت CO2 بسیار مفید هستند این بدان معنی است که شرکت های دولتی ممکن است در آینده به نرخ رشد بالاتری نسبت به سایرین در این دسته دست یابند.

وقتی از نظر کاربرد به بازار نگاه می کنیم، می توان آن را به صورت زیر طبقه بندی کرد:

تولید و ذخیره برق
سوخت حمل و نقل
کود و غیره

با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی، پیش بینی می شود که اروپا در آینده به سهم بیشتری از بازار جهانی دست یابد این رشد عمدتاً به این واقعیت نسبت داده می شود که اروپا چندین پروژه هیدروژن سبز در سراسر منطقه دارد.

شرکت دیگری که دارای ذخایر آمونیاک سبز امیدوارکننده است Nel ASA است. این یک شرکت نروژی است که در سال 1998 تاسیس شد و راه حل هایی برای تولید، توزیع و ذخیره هیدروژن سبز ارائه می دهد اخیراً، Nel ASA قراردادی را با Haldor Topsoe منعقد کرده است تا سیستم تولید هیدروژن برای تولید آمونیاک سبز خود را تامین کند.

این شرکت در نظر دارد بر اساس افزایش پیش بینی شده تقاضا برای انرژی سبز، آمونیاک سبز را به مشتریان خود عرضه کند.

واقعیت این است که بازار آمونیاک سبز به دلیل افزایش تقاضا برای منابع پاک انرژی به طور مداوم در حال رشد است. و، این روندی نیست که به زودی به پایان برسد بنابراین، با گام های بزرگی که این شرکت برای به دست آوردن جایگاه خود در این بازار انجام می دهد، شانس برای سرمایه گذاران آینده بسیار خوب به نظر می رسد.