فضانوردان اولین لامپ ال ای دی 9 وات را در فضا پیدا کردند

مهمترین مزیت لامپ ال ای دی 9 وات در مقایسه با راه حل های روشنایی سنتی، طول عمر طولانی است LED به طور متوسط 50000 ساعت کارکرد تا 100000 ساعت کار یا بیشتر دوام می آورد.

این طول 2 تا 4 برابر بیشتر از نورهای فلورسنت، متال هالید و حتی بخار سدیم است طول آن بیش از 40 برابر متوسط لامپ رشته ای است.

تعویض کمتر مکرر به معنای دو چیز بزرگ است: هزینه نگهداری کمتر از نظر نیروی کار و هزینه کمتر برای قطعات جایگزین زیرا لامپ ها به سادگی برای مدت طولانی خراب نمی شوند.

بهره وری انرژی LED:
ال ای دی ها معمولا مقدار بسیار کمی برق مصرف می کنند آماری که باید هنگام مقایسه بازده انرژی راه‌حل‌های مختلف روشنایی به دنبال آن باشید، با یکی از دو عبارت نامیده می‌شود: کارایی نوری یا لومن‌های مفید.

این دو مورد اساساً میزان نور ساطع شده به ازای هر واحد توان (وات) مصرف شده توسط لامپ را توصیف می کنند طبق تجربه ما، اکثر پروژه‌های مقاوم‌سازی روشنایی LED منجر به بهبود 60 تا 75 درصدی در بهره‌وری انرژی کلی روشنایی تأسیسات می‌شوند. بسته به چراغ های موجود و LED های خاص نصب شده، صرفه جویی می تواند بیش از 90٪ باشد.

ایمنی شاید بیشترین مزیتی است که در مورد روشنایی LED نادیده گرفته می شود.

خطر شماره یک در مورد روشنایی، انتشار گرما است ال‌ای‌دی‌ها تقریباً هیچ گرمای رو به جلو ساطع نمی‌کنند، در حالی که لامپ‌های سنتی مانند لامپ‌های رشته‌ای بیش از 90 درصد از کل انرژی مصرفی برای تغذیه مستقیم آنها را به گرما تبدیل می‌کنند.

این بدان معناست که تنها 10 درصد انرژی لامپ های رشته ای در واقع برای نور استفاده می شود که آنها را در مقایسه با LED ها بسیار ناکارآمد می کند.

علاوه بر این، از آنجایی که LED ها انرژی کمتری مصرف می کنند، می توانند به طور موثر در سیستم های الکتریکی با ولتاژ پایین کار کنند اینها معمولاً در صورتی که مشکلی پیش بیاید بسیار ایمن تر هستند.