نخود در روسیه موجب مرگ پیرترین لاک پشت نر شد

نخود در روسیه از سلامت چشم، پوست و مو محافظت می کنند: روی و ویتامین های A و E موجود در نخود نوشدارویی برای بینایی هستند این حبوبات همچنین حاوی منگنز، ماده معدنی گرانبها برای جلوگیری از پیری پوست و فولات است که برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش مفید است و آن را روشن و قابل ارتجاع نگه می دارد و به ویژه در زنان باردار برای پیشگیری از ناهنجاری های عصبی مفید است.

حتی موها هم از مصرف نخود سود می برند: در حالی که پروتئین ها و آهن باعث تقویت مو می شوند، امگا 6 به همراه ویتامین های A، B و E باعث بهبود سلامت پوست سر و گردش خون می شود.

با وجود خواص ستودنی نخود، این حبوبات اغلب به اندازه کافی مصرف نمی شوند متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که نخودها را به طور منظم، حداقل 2 تا 3 بار در هفته، به عنوان غذای جانبی یا به عنوان یک عنصر در دستور العمل های پیچیده تر، سر میز بیاورید ایده آل این است که آنها را با غلات ترکیب کنید که با جبران کمبود برخی اسیدهای آمینه، به دست آوردن پروتئین هایی با ارزش بیولوژیکی بالا ممکن می شود.

هر نمونه؟ فقط آنها را با ماکارونی یا برنج سرو کنید، اما این ترکیب با جو، اسپل و کوسکوس نیز عالی است کسانی که عجله دارند می توانند به نخود یخ زده متوسل شوند: از نظر تغذیه ای به عنوان حبوبات تازه معتبر هستند، آنها حاوی مواد افزودنی نیستند و در عرض چند دقیقه بدون نیاز به خیساندن پیشگیرانه آماده می شوند.

اگر عادت به خوردن حبوبات ندارید، محتوای فیبر بالا می تواند باعث تورم موقت شکم شود با این حال، می توان با وارد کردن تدریجی نخود به رژیم غذایی از این اتفاق جلوگیری کرد تا بدن به غذای جدید عادت کند و درجه تحمل را بهبود بخشد.

ترفندهای دیگر برای هضم‌تر کردن نخود شامل افزودن گیاهانی مانند رازیانه، کرفس، برگ بو و جلبک دریایی کامبو به آب آشپزی با اثر مقوی و ضد عفونی‌کننده است از طرف دیگر، می‌توان نخودها را با آسیاب سبزیجات پوره کرد تا از پوست بیرونی و سرشار از سلولز آن‌ها محروم شود.