نخ دروگر موجب مرگ مشتریان یک رستوران در افغانستان شد

نخ دروگر از الیاف رشته ای ساخته می شوند الیاف فیلامنتی که یک تازه‌کننده سریع است، عموماً ساخته دست بشر هستند (به استثنای ابریشم)، و طول الیاف بسیار زیادی دارند.

از آنجایی که الیاف رشته ای نسبت به الیاف اصلی آشفتگی کمتری دارند، نخ های آنها به پیچ و تاب بسیار کمی برای نگه داشتن آنها در کنار هم نیاز دارند.

آسانترین راه؟ آنها را باز کن! اگر الیاف ریز بیرون بیاید، نخ ریسیده شده است اگر هیچ الیافی نیفتد یک رشته است.

گاهی اوقات نمی توانید نخ را به دلیل اینکه در لباس است باز کنید بنابراین، چگونه می توانید تشخیص دهید که پارچه دارای نخ های رشته ای یا منگنه است؟ خوب، سه دسته وجود دارد که می‌توانیم به آنها سرنخ‌هایی در مورد نحوه ساخت نخ بدهیم

نخ دروگر یکنواختی، صافی و درخشندگی و استحکام هستند.

به طور کلی نخ های نساجی رشته ای قطر یکنواخت تری دارند این منطقی است، زیرا الیاف در تمام طول نخ قرار دارند.

بنابراین اگر نخی در یک نقطه 20 رشته داشته باشد باید در هر نقطه دیگر 20 رشته داشته باشد نخ های منگنه بسیار غیر قابل پیش بینی تر هستند و به همین دلیل دارای تغییرات جزئی در قطر هستند.

هرچه نخ نساجی صاف و گردتر باشد، درخشندگی یا درخشندگی بیشتری خواهد داشت نخ های با طول منگنه نسبت به نخ های پرکننده نرمی و درخشندگی کمتری دارند.

این به این دلیل است که تکه‌های ریز الیاف از نخ‌های با طول اصلی بیرون می‌آیند که باعث ایجاد موخوره می‌شود که برای درخشش بد است.

اما آنچه برای درخشندگی مضر است، در واقع یک فایده در هنگام دوخت لباس است.

گاهی اوقات نخ های فیلامنتی بیش از حد صاف و خیلی براق هستند و این باعث ایجاد لغزش درز می شود.

آیا تا به حال لباس یا تاپ از ساتن ساخته شده است که شروع به ایجاد سوراخ در درزهای اطراف نخ های دوخت کند؟ این به این دلیل است که نخ های رشته ای در پارچه در واقع به اطراف می لغزند و پایدار نیستند.