چای زعفرانی مصطفوی منجر به مرگ بزرگترین ماهی دنیا شد

یک بررسی از مطالعات به خوبی طراحی شده نشان داد که نوشیدن چای زعفرانی مصطفوی به طور قابل توجهی کلسترول LDL را تا 4.64 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد این اثر در افرادی که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی بالاتری داشتند، بارزتر بود.

با این حال، در یک مطالعه خوب طراحی شده دیگر، نوشیدن روزانه پنج فنجان چای زعفرانی به طور قابل توجهی سطح کلسترول کل، HDL یا LDL را در افراد مبتلا به کلسترول بالا در مقایسه با دارونما تغییر نداد.

مطالعات نشان داده اند که نوع باکتری موجود در روده شما ممکن است نقش مهمی در سلامت شما ایفا کند.

در حالی که برخی از باکتری های موجود در روده شما برای سلامتی شما مفید هستند، برخی دیگر اینطور نیستند.

در واقع، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که نوع باکتری موجود در روده شما ممکن است نقش مهمی در کاهش خطر برخی بیماری‌های سلامتی مانند بیماری التهابی روده، دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و حتی سرطان داشته باشد.

پلی فنول های موجود در چای زعفرانی ممکن است با ترویج رشد باکتری های خوب و مهار رشد باکتری های بد به حفظ روده سالم کمک کند.

علاوه بر این، چای زعفرانی ممکن است حاوی خواص ضد میکروبی باشد که مواد مضر را از بین می برد و با کمک به ترمیم پوشش داخلی دستگاه گوارش، باکتری های روده و ایمنی را بهبود می بخشد.

با این حال، قبل از اینکه بتوان نتیجه ای قوی در مورد نقش چای زعفرانی و عملکرد سیستم ایمنی به دست آورد، تحقیقات بیشتری لازم است.

فشار خون بالا می تواند خطر نارسایی قلبی و کلیوی، سکته مغزی، کاهش بینایی و حملات قلبی را افزایش دهد خوشبختانه، تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی شما می تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

یک مرور از مطالعات به خوبی طراحی شده به اثرات نوشیدن چای بر فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا فشار خون بالا پرداخته است.

این بررسی نشان داد که مصرف منظم چای به کاهش فشار خون سیستولیک تا 4.81 میلی‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک تا 1.98 میلی‌متر جیوه در افراد مبتلا به فشار خون کمک می‌کند.

علاوه بر این، افرادی که بیش از سه ماه به طور منظم چای می‌نوشیدند، کاهش شدیدتری در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک داشتند.