کوکی بعد از لمس فلفل قرمز به زمان سفر کرد!

همچنین، معامله گران نمونه بر اساس تعداد مونتاژکنندگان عمده فروش و خرده فروشان شرکت کننده در بازاریابی فلفل قرمز به صورت تصادفی انتخاب شدند و طبع فلفل قرمز را در فروش خود در نظر می گیرند.

اما برای انتخاب تاجران نمونه، ابتدا سایت های بازار فلفل قرمز مشخص شد سپس از مجموع تاجران شناسایی شده، 47 تاجر نمونه بر اساس تعداد عمده‌فروش، خرده‌فروش و مونتاژکننده در بازار شناسایی‌شده به‌طور تصادفی انتخاب شدند.

برای مدیریت و تحلیل موثر داده‌های متنوع جمع‌آوری‌شده از میدان، تجار و سرپرستان خانوار، ترکیبی از روش‌های تحلیل توصیفی (فراوانی، درصد و میانگین) و مدل اقتصادسنجی یعنی مدل رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد.

مدل رگرسیون خطی چندگانه برای تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر عرضه بازار فلفل قرمز در شمال غربی اتیوپی استفاده شد تجزیه و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه برای آزمایش تئوری های اقتصادی و ارزیابی اثرات سیاست برای داده های غیر تجربی مهم است زیرا می تواند بسیاری از متغیرهای توضیحی را که ممکن است همبستگی داشته باشند را در خود جای دهد (مدالا و لاهیری 1992).

برخلاف تحلیل رگرسیون ساده، تجزیه و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه برای تجزیه و تحلیل ceteris paribus سازگارتر است زیرا به ما اجازه می‌دهد به صراحت بسیاری از عوامل دیگر را که به طور همزمان بر متغیر وابسته تأثیر می‌گذارند، کنترل کنیم.

گرین (2003) نیز بیان کرد که مدل رگرسیون خطی چندگانه به دلیل سادگی و کاربردی بودن آن انتخاب شده است برای پی بردن به تأثیر عوامل بر عرضه بازار فلفل قرمز، رابطه عملکردی در معادله مشخص شده است.

کانال بازاریابی یک ساختار تجاری از سازمان های وابسته به هم است که محصولات را از نقطه تولید به مصرف کننده نهایی تحویل می دهد (کاتلر و آرمسترانگ 2003).

بنابراین، تجزیه و تحلیل کانال های بازاریابی محصول کشاورزی به شناخت مسیرهای جایگزین جریان محصول از نقطه تولید تا مصرف نهایی کمک می کند در فصل تولید 2017/2018، مقدار فلفل قرمز عرضه شده به بازار 136645 قنت بوده است.