گل رز تبریز که موجب از بین رفتن بوی بد پا می شود

اسانس گل رز تبریز معمولاً از طریق تقطیر با بخار تهیه می شود و رایج ترین نوع مورد استفاده در مراقبت از پوست از گل رز داماسک (نام علمی Rosa damascena) است گل رز با ترکیبات ضد میکروبی و ضد پیری آنقدر قوی است که حتی در برابر باکتری های بسیار خطرناکی مانند اشریشیا کلی و استافیلوکوکوس اورئوس، باکتری هایی که می توانند حتی در برابر قوی ترین آنتی بیوتیک های دارویی مقاومت کنند، موثر است.

این قدرت باعث می شود که گل رز داماسک برای التیام زخم عالی باشد! برای تولید یک اونس اسانس گل رز به ده ها هزار گلبرگ نیاز است که آن را چنان غلیظ می کند که برای دیدن فواید آن تنها به چند قطره نیاز است.

Rosa centifolia یکی دیگر از انواع رایج مورد استفاده در زیبایی است که معمولاً گل رز کلم نامیده می شود این تنوع سرشار از ویتامین C و تانن است و فواید تقویت کننده و آنتی اکسیدانی مناسبی برای جلوگیری از علائم پیری دارد.

شما همچنین ممکن است رز سیاه، رز بچه، رز فرانسوی و حتی رز آلپ را ببینید، اگرچه این موارد نادرتر هستند. همه انواع حاوی آنتی اکسیدان و مواد فعال ضد پیری هستند که به زیبایی پوست کمک می کنند

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که از ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند استرس اکسیداتیو فرآیندی است که از طریق آن مولکول های ناپایدار با یک الکترون جفت نشده، به نام رادیکال های آزاد، تلاش می کنند تا الکترون ها را از مولکول های دیگر بدزدند و اساساً آنها را نامتعادل نگه دارند.

اگر رادیکال‌های آزاد مولکول‌های مهم (مانند مولکول‌های DNA) را با ساختار نامتعادل باقی بگذارند، آسیب می‌تواند جدی باشد و حتی می‌تواند منجر به بیماری‌های تهدیدکننده زندگی مانند سرطان شود.

در پوست، رادیکال های آزاد می توانند باعث کاهش استحکام ساختار پوست و در نتیجه پیری زودرس شوند خوشبختانه، اسانس گل رز و روغن رز هیپ هر دو حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند که رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و ما را برای مدت طولانی تری جوان به نظر می برند.